We zijn er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wilma en Louis - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wilma en Louis - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: WilloIndonesia

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Louis

05 September 2011 | Indonesië, Batavia

Jakarta – 5 september

We zijn geland!
Maandag 5 september om kwart voor negen Indonesische tijd raken de wielen van de Airbus van Garuda Indonesia de Indonesische grond. We zijn er! Na een vlucht van bijna 16 uur (3 actiefilms verder, RJB: óók X-men4) stappen we in een dampig temperatuurtje uit het vliegtuig.
Om een uur of half acht (Dubai tijd) landen we op Dubai International Airport. Het vliegtuig blijft een uur aan de grond en we mogen eruit. Nadat eerst de passagiers zijn uitgestapt die daadwerkelijk over- of uit moeten stappen, blijft er voor ons nog zo’n half uurtje over. Eerst schuivelen we langzaam de sluis uit waarna we door een soort van douane moeten en dan eindelijk zien we de lounge.
We maken snel wat foto’s, lopen even rond en melden ons dan weer voor het instappen.
Maar we zijn wél in Dubai geweest!

Na een onrustige nacht in het vliegtuig (want echt slapen doe je toch niet) landen we dus om kwart voor negen ’s morgens in Jakarta.
De chauffeur van het hotel waar we de dag door gaan brengen staat al op ons te wachten en tegen 10.00 uur zijn we in het hotel. We zijn allemaal erg moe en na enig oponthoud om de administratie van de check in op orde te brengen gaan we naar onze kamers. Na een heerlijke douche, heerlijk een paar uur slapen. Als we dit schrijven zitten we in de lounge van ons hotel te genieten van heerlijke ijsdrankjes, kletsen wat en wachten op vertrek naar Ambon. Om 22.00 uur gaan we naar het vliegveld; ons vliegtuig vertrekt om 01.30 uur.
Dat wordt dus weer een gebroken nacht, maar het leuke is wel dat Wil dan jarig is! Dus dat wordt trakteren!

We zitten nu op het vliegveld van Jakarta te wachten op onze vlucht naar Ambon.
Het is nu 23.40; om 01.30 uur gaat onze vlucht.

• 05 September 2011 - 17:42

Mibeth & Eva:

Wat een verhaal! En wat een reis! Idd leuk en vooral genoeg tijd om al die films te kijken (ik heb gister voor t eerst Ice Age 3 gekeken! Jaja baas boven baas!) Hebben jullie ook de grootste wolkenkrabber ter wereld kunnen zien..?! En ja t wordt een goeie gebroken nacht, maja voelt niet veel anders dan een goeie zaterdagnacht doorhalen. Jetlag lijkt veel op een kater.. miauw!
    Goeie reis naar Ambon! Hopelijk kunnen jullie ergens nog een beetje slapen en anders succes met slaap inhalen.

Knuff mib en eef

• 05 September 2011 - 17:56

Alice En Ferdy:

Hoi pap en Wilma,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Nu maar hopen dat je ook nog een beetje tot rust komt. Laat het grote genieten maar beginnen!

Feliciteer Willy van ons!

• 05 September 2011 - 18:50

Meta:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Telf nr.is genoteerd.
    Prettige verjaardag in het vliegtuis.
    Weet niet hoe en wanneer jullie dit
    kunnen lezen, maar dat merken we dan welweer,

• 06 September 2011 - 12:49

Cor En Thea:

Hoi Louis en Wilma,leuk om jullie te volgen.Bedankt voor het doorsturen van de site.Jullie hebben er al heel wat vlieguren opzitten..Geniet van de geuren,kleuren,tempels,sawa,s heerlijke keuken enz. en van elkaar en de vriendelijke bevolking.Hier in Vaassen valt er weer eens een bui regen naar beneden des te leuker om jullie tropische reis te volgen!en....kijk uit voor vallende kokosnoten! whaha.
    en GeFeLiCiTeErD

• 07 September 2011 - 11:32

Ton & Pauline:

Hallo Wilma en Louis, Long time no see ... Leuk om te zien dat jullie de Nederlandse zomer ontsnapt zijn! Veel plzier daar in het "wilde oosten" en we volgen jullie activiteiten. Groetjes